Noin 60-vuotiaat autokaunottaret tuovat aitoa historic-tunnelmaa
Vanhimmassa ikäkategoriassamme, jossa autojen pitää olla luokiteltu ennen päivämäärää 31.12.1969, on sentään autoja vielä mukana kisaamassa. Ei varmaankaan tule kenellekään yllätyksenä, että noin 60 vuotta vanhoja autoja ei enää kovinkaan usein näe. Ja onhan sekin tullut jo selväksi, että sen aikakauden varaosiakaan ei enää helpolla löydä. Hienoa kuitenkin, että Jari-Pekka-rallissa
Ykkösryhmän mestaruus tuli Kai ja Päivi Iivanaiselle ihan ajamalla
Ykkösryhmän luokassa 1 nähtiin pelkästään Fiat 127 -autoja. Peräti kuusi kuljettajaparia osallistui kauden aikana kisoihin ja kolmessa ensimmäisessä kisassa niitä oli kussakin mukana neljä. Kauden avauksessa Mikkelissä Martti Sarasto ja Jussi Tukkimies nappasivat voiton, minkä jälkeen heitä ei enää kisoissa tänä vuonna nähty. Kai ja Päivi Iivanainen ottivat Mikkelin jälkeen
Kanervat helppoon kategoriamestaruuteen, muut joutuivat viime metreille taistelemaan
Jari-Pekka-ralli Hartolan ympäristössä oli Historic Rally Trophy -kauden päätöskilpailu. Luokkien 1 – 18 eli ilman nuotteja ajavien yleiskilpailun Top 10 -listalla oli yllättävän monta pienemmän ja/tai vanhemman ikäkategorian autoakin. Kanervat tuttuun tapaan voittivat, mutta tällä kertaa he ulkoiluttivat ikäkauden 1975 Volvoaan eli sitä vanhaa sotaratsuaan, joka on tehnyt tilaa ikäkategorian
Nuottisarjassa Leponiemi-Palohalme mestaruuteen, Petri Fonsell keskeytti
Historic Rally Trophy -sarjan päätöskisassa, Jari-Pekka-rallissa, joka ajettiin Heinolan UA: n isännöimänä Hartolan ympäristössä, koettiin niin onnistumisia kuin pettymyksiäkin. Mestaruuksia oli vain pari varmistunut ennen tätä kisaa, joten hyvillä suorituksilla nähtiin yllätyksiäkin. Nuottisarjalaisten luokissa tilanne oli sellainen, että KSAU:n Antti Leponiemellä ja THU-Teamin Petri Fonsellilla oli mahdollisuudet päätyä tasapisteisiin, mikäli
Sami Leinonen oli Laitilan rallisprintissä nopein historic-kuljettaja
Lauantaina 12.10. SM Oili Jalonen Rallisprint päätti HRCF:n kaikille avoimen Historic Rallisprint -kauden 2024. Pistetilanne oli jo ennen Laitilan kisaa sellainen, ettei kärkikaksikkoon ollut enää muilla asiaa. Kolmantena ollut Niko Allinen ei työkiireiden vuoksi päässyt Laitilaan, joten Kari Kajulan kolmatta sijaakaan ei kukaan pystynyt enää uhkaamaan. Kun viimeisestä osakisasta oli
Rally Trophy nuorille aloitteleville, Rally Trophy Seniorit ”kokeneemmille”
Nykyaikaiset autot luokissa Vakio 1600 cc (V1600) ja Rally Pro ja F (enintään 1400 cc) ovat nyt toista vuotta HRT-sarjassa mukana. Ensimmäisenä vuonna 2023 pisteille näissä luokissa ajoi kuljettajia 21 ja karttureina pisteitä keräsi peräti 27 henkilöä. Nämä luokat ovat pääasiassa nuorille aloittelevikke ralliharrastajille. Tälle vuodelle huomattavan moni siirtyi mm.