Heikki Westerlund-Hanna Kukkonen Mantalla Nuottisarjan nopein pari

Hämeenlinna Historic Rallyn nuottisarjalaisten luokkiin ilmoittautui yhdeksän autokuntaa. Revontulirallissa luokan 22 voittanut ja Hankasalmella toiseksi nopein kuljettajapari AL-Kangasniemen Timo Markkanen–Tommi Suihkonen sai Volvo 142 S:n oviin numerot 1, kun avauskisassa nopein kuljettaja Ville Ruokanen ei Hämeenlinnan kisaan ilmaantunut. Lammin UA:n Heikki Westerlund-Hanna Kukkonen Opel Mantalla sekä HRCF:n pari Martti Virolainen-Jukkis

Lue lisää »

Rallin ajamisen ei tarvitse olla tiukkapipoisten hommaa

Erityisen hyvin näytti huumorin kukka kukkivan Historic 1990 -kategoriassa. Pimeyden jo laskeutuessa kilpailukeskuksen ympärillä kuljettajien kommentit vain paranivat. Luokassa 15 Orimattilan UA:n Antti Siikala on jo pitemmän aikaa haikaillut kanssakilpailijoiden saamisesta mukaan kisaan. Revontulirallissa osanottajia luokassa oli kaksi, mutta Hämeenlinnassa Siikala kartturinsa Mikko Anttosen kanssa olivat jälleen ainoa autokunta. ”Mukavasti

Lue lisää »

Janne Kanerva vaikea voitettava, Keijo Hållfast pistejohtoon

Jälleen kerran osakilpailun nopein kuljettajapari on Janne ja Harri Kanerva. Jos ovat Kanervat kokeneet paljon menestystä vuosien varrella, on myös pettymyksiä tullut vastaan. Teknisistä syistä on sattunut keskeytyksiä, mutta myös raju ulosajo, minkä jälkeen Kanerva oli lähellä heittää jo ”pyyhkeen kehään”. Näin ei onneksi käynyt, usean henkilön ja yrityksenkin avustuksella

Lue lisää »

Timo Kuukka palasi voitokkaasti puolentoista vuoden tauon jälkeen

Ikäkategoriassa ennen 31.12.1975 luokitellut autot, jotka kuuluvat HRT-sarjassa luokkiin 9–11, olivat Hämeenlinnan Historic Rallyssa kovassa vedossa, ainakin alkuvaiheissa kisaa. Kun unohdetaan tässä vaiheessa Janne Kanervan ja Janne Lindbergin suoritukset vajaaksi viiden kilometrin mittaiseksi lyhennetyllä ykköspätkällä, seuraavina listalla on luokan 11 kuljettajia useita; Tomi Tikanmäki 96 Saabilla, Sami Vuorinen Escortilla ja

Lue lisää »

Martti Sarasto käänsi sekuntitaistelun edukseen murheista huolimatta

Kun Jari Ohrankämmen Wartburgillaan luokasta 5 jäi ”tauolle kisoista”, on luokan 5 temmellyskenttä nyt koskenkyläläisen Timo Heinosen ja AL-Myrskylää edustavan Antti Heinäsen ”heiniä”. Molemmat ajavat Fiat 850:llä, mutta Heinosen menopelin mallin nimen perässä lukee Coupé ja Heinäsen Special. Kisa kulki alusta lähtien Coupé-miesten tahdissa. Luokkien 1–18 yleiskisassa Heinonen sijoittui 21:nneksi.

Lue lisää »