
Mika Alakoskela ja Latvian Agri Stanevics tasanopeusosakisojen voittajat Lahdessa
Tasanopeusluokan kilpailut Lahti Historic Rallyn viikonloppuna on ajettu jo parina vuonna siten, että kumpikin päivä on oma osakilpailunsa. HRT-sarjan luokkien kohdalla tehtiin ensimmäistä kertaa näin tämän vuoden kisassa. Tasanopeusluokka oli osanottajamäärältään jälleen suurin, kumpanakin päivänä. Aivan ennätykseen ei tänä vuonna päästy, 19 autokuntaa starttasi perjantaina. Lauantaina määrä putosi yhdellä, kun

HRT-nuottisarjan kisat voitti pari Eerola-Kuismanen, Martti Virolainen pistejohtoon
Lahden ralliviikonloppuna HRT-sarjan nuottiluokkiin tuli lopulta vain kuusi autokuntaa, kun suurin osa sarjaa ajavista ajoi Lahti Historic Rallyn EM-puolella. FIA:n EM-sarjaan on rekisteröidyttävä, mikäli haluaa kerätä EM-pisteitä. Suomalaisista vain Lahdessa EM-sarjassa toistaiseksi esiintyneistä Jari-Matti Latvala sekä Jukka Jalonen maksoivat rekisteröitymismaksun ja olivat näin ollen niiden 14 kilpailijaparin joukossa, jotka virallisesti

Lindrooseille luokkavoitto ikäkategoriassa 1990 lauantain osakisassa
HRT-sarjan uusimpien autojen, ikäkategorian 1990 (autot luokiteltu ennen päivämäärää 31.12.1990) suosituin luokka Lahden Future SM & HRT -rallissa oli 26 (HRT-sarjan lk 16), jossa oli neljä autokuntaa mukana. Luokassa 15 autoja oli kaksi ja luokassa 17 yksi. Tällä kertaa luokkaan 18 ei ollut osanottajia, kun usein Mitsubishillaan tähän osallistuva Matti

”Onko ihan pakko ajaa täysillä”, kyseli kartturina toimiva Harri Kanerva pojaltaan
HRT-sarjassa pisteitä jaetaan luokittain menestymisen perusteella, kuten aina on tehty kaikissa HRT-ralleissa. Historicien ikäkategoriassa 1981 (autot luokiteltu ennen päivämäärää 31.12.1981) on ollut ennen Lahtea sentään kaksi autokuntaa luokassa 14, mutta Lahdessa oli vain yksi. Samaan ikäkategoriaan kuuluvassa luokassa 13 ainoastaan Lammin UA:n pari Asko Järvinen–Mikko Öblom Avengerilla olivat talvella Vilppulassa

Ikäkauden 1975 kalustolla yleiskilpailun kärjessä Janne Kanervan 81:n seurana
Mäntsälän MK:n Sami Vuorisella voisi luokassa 11 olla jo nyt täysi pistepotti 70 kasassa, jos nimittäin kauden ensimmäisessä osakisassa Mikkelissä Vuorisen olisi ollut toinen autokunta mukana. Mutta näin ei ollut. Vuorinen pystyy kasvattamaan pistepottiaan tässä vaiheessa kahdella pisteellä ja silloin pisteitä olisi 70. Jos Allinen pystyy vielä kahteen 11 pisteen

Antti Heinänen-Tiia Mäenpää pistekärkenä Jari Ohrankämmenen jälkeisenä aikana
Harmittavasti ajan kuluminen alkaa näkyä myös HRT-sarjan ikäkategoriassa 1969. Tässä ryhmässä autojen pitää siis olla luokiteltu ennen päivämäärää 31.12.1969. Siis noin 55 vuotta sitten. Pisteille tällä kaudella tässä ikäkategoriassa on ajanut 11 autokuntaa. Eniten osanottajia oli helmikuussa Vilppulassa (10 kpl), Kouvolassa oli kahdeksan kilpailijaparia, Mikkelissä kauden avauksessa ja kamalassa pakkassäässä