
Jari-Matti Latvalan näytöstä, HRT-sarjassa Timo Markkanen jatkaa pistejohdossa
Kuten tunnettua, EM-osakilpailun puolelle siirtyi 24 autokuntaa, joista suurin osa on normaalisti nähty nuottiluokissa HRT-osakisoissa. Kansallisen HRT-osakisan nuottiluokkaan ilmoittautui kuusi kuljettajaparia; luokkaan 20 neljä, luokkaan 21 yksi ja luokkaan 32 yksi. Jotta kv-kisan puolelta nuottiluokkalaiset saadaan mukaan pistetaulukkoon, loppuajat listataan HRT-luokittain. Pientä epäselvyyttä ilmeni pisteitä laskiessani, väärään luokkaan oli siirretty

Ykkösryhmän mitalitaistelu tiivistyy kahteen viimeiseen HRT-osakisaan
Lahdessa HRT-sarjan ykkösryhmäläisten osakisaan osallistuneet kasvattivat tietenkin pistepottiaan mukavasti. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee sekin, että kärkikolmikolla on täsmälleen sama pistemäärä, kun jäljellä on vielä kaksi osakisaa. Seitsemästä osakisasta loppupisteisiin lasketaan viisi parasta. Forssan Seudun UA:n Markku Hakalalla on pisteet kaikista osakisoista, mutta sekä Sami Leinolla että Panu Pitkäsellä yksi keskeytys Lahden

Latvialaisparin toinen osakisavoitto tyrehtyi moottorivikaan tasanopeusluokassa
Tasanopeusluokan mitalitaisteluissa on mielenkiintoinen tilanne. Pystyykö Lapuan Mika Alakoskela pitämään johtoasemassa pintansa kauden lopussa, kun kaksi osakisaa on vielä ajamatta? Sääntöjen mukaan kahdeksasta osakisasta kuusi lasketaan lopullisiin tuloksiin. Alakoskelalla on nyt pisteet kuudesta kisasta, mutta yhdessä näistä mies jäi 10 parhaan ulkopuolelle eli sitä saraketta koristaa pyöreä nolla. Seuraavaksi kehnoin

Janne Kanerva-Harri Kanerva Lahdessa kahden minuutin takamatkalta voittajiksi
Jos oli Jari-Matti Latvala selvä ennakkosuosikki EM-kisan puolella, sitä oli jälleen kerran Janne Kanerva HRT-osakisassakin. Ja niin oli lopputulos tämänmukainen. Jari-Matti voitti, kuten Jannekin, mutta tällä kertaa ennen maalia nähtiin mielenkiintoisia käänteitä. Ykköspätkä oli noin 14-kilometrinen, jossa Kanervan, luokan 14 Volvon keskinopeus oli 100,2 km/h. Kakkoseksi ajanut luokan 11 Escortilla

Jani Viher-Vehmas-Eemil Pitkänen Rally Trophy -sarjan pistejohdossa alusta asti
Tälle kaudelle HRT-sarjojen yhteyteen siirtynyt Rally Trophy -sarjassa ajetaan kahdessa luokassa; 31 ja 32. Luokan 31 ajoneuvot ovat V1600-autoja eli vakioita ja moottorikooltaan 16-sataisia. Näistä kahdesta luokasta juuri V1600-kalustolla ajavat ovat enemmistönä. Niin Kotkassakin; seitsemän autokuntaa luokassa ja luokassa 32, jossa autot ovat enintään 1400-kuutioisia eivätkä vakioita, kilpailijapareja oli tällä

Reijo Rintala-Jari Kulmala voittivat, Alakoski-Salonpää edelleen pistejohdossa
Jälleen kerran tasanopeusluokka oli kilpailun suurin luokka osanottajamäärältään. Yhteensä luokissa 24 ja 25 osanottajia ilmoittautuneita oli yhteensä 18. Valitettavasti Damstedtit eivät päässeet paikalle, vaan peruivat osanottonsa ja näin ollen startanneita oli yhteensä 1 + 16 eli 17 autokuntaa. Kaakkoisralliin lähdettiin Kuhmoisten jälkeisessä pistetilanteessa, jossa Lapuan UA:n Mika Alakoskela oli 36