Verottiko kova pakkanen osanottajamäärää ikäkategoriassa Historic 1969?

HRT-sarjan vanhimpien autojen (viimeistään 1969 luokiteltuja) kategorian luokkiin 5, 6, 7 ja 8 saatiin lopulta viisi autokuntaa. Luokassa 7 viime vuonna ajanut pari Martti Sarasto–Jussi Tukkimies siirtyi ykkösryhmään. Liekö jo hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisajan päättymistä tiedossa ollut kova pakkanen vaikuttanut asiaan, sillä kovillahan tämän ikäluokan autokaunottaret ovat näissä olosuhteissa. Luokassa

Lue lisää »

Mikkelissä ykkösryhmää piristi neljä Fiat 127 -kuljettajaparia luokassa 1

HRT-kausi ykkösryhmän osalta alkoi hieman erilaisella osanottajajaolla kuin viime vuosi. Nyt ilahduttavasti luokassa 1 oli peräti neljä kuljettajaparia, jotka lähtivät taistelemaan pisteistä Fiat 127 -kilpurillaan. Muissa ykkösryhmän luokissa (2–4) oli Mikkelissä vain yksi autokunta, mikä tiesi jo etukäteen sitä, että maaliin tullessa pottiin kertyvä pistemäärä on maksimissaan yhdeksän. Mikä olisikaan

Lue lisää »

Kauden avauskisassa, Mikkelin historic-rallissa koeteltiin kalustoa ja miehiäkin

Historic Rally Trophy -sarja alkoi Mikkelin ympäristössä melkoisen kovissa pakkaslukemissa, kun aamulla mittari oli pakkasella 22 asteen verran eikä juuri päivälläkään paljoa helpottanut. Historic-autot – vanhimmat ennen vuotta 1969 ja tuoreimmat ennen vuotta 1991 valmistetut – olivat kovilla viiden erikoiskokeen rallissa. Kaikkiaan 77 auton kilpailijamäärästä 33 autokuntaa keskeytti, kolmas osa

Lue lisää »

Pekka Vitikainen siirtyi historic-luokkaan ja oli Rantasalmella porukan nopein

Varkauden UA:n Pekka Vitikainen oli nelivetoisella Mitsubishi Galantillaan Lipposen OP-Talvirallisprintin nopein historic-kuljettaja Rantasalmella. HRCF:n Historic-rallisprintiin oli ilahduttavasti ilmoittautunut 13 kuljettajaa, mutta näistä kolme perui osanottonsa. Vaikka pakkanen ja sairastumiset supistivat kisaajamäärän reiluun 40:een, päivä oli kilpailun johtaja Arto Ylhävaaran mukaan loppujen lopuksi erittäin hieno, ja pakkanenkin pikkuhiljaa hellitti. Aamulla mittari

Lue lisää »

Hallitseva mestari Reijo Rintala uusi tarkistusten jälkeen sittenkin mestaruuden

Tasanopeusluokan kauden päätöskisaan, Hakevuori-ralliin, ilmoittautui peräti 24 autokuntaa, joista kaksi oli ns. vanhempien autojen luokassa 24, ja loput luokassa 25. Valitettavasti Iida ja Vesa Kauppinen peruivat osanottonsa, mutta silti 23 osallistujaparia on ennätyksellisen suuri. Tasanopeusluokkaan osallistujien keskiarvo on tänä vuonna 14,75 autokuntaa. Tasanopeussarjassa (HTRS) osakilpailuja kauden aikana oli HRT-sarjasta poiketen

Lue lisää »

Henri Koskenala-Mikael Saramo uutena haastajana Rally Trophy -sarjaan

Rally Trophy -sarjan kärkikolmikko ajoi kaikki osakilpailut. Kauden päätöskisassa keskeyttäminenkään ei vaikuttanut FoSUA:n Jani Viher-Vehmaksen mestaruuteen, johon oikeuttavat pisteet 70,5 olivat kasassa jo edellisen, Lopella ajetun kisan jälkeen. Kakkoseksi sarjassa sijoittunut, myös kaikki osakisat ajanut Äetsän UA:n Markus Mäkitalo olisi voinut nousta samaan pistemäärään Viher-Vehmaksen kanssa. Se olisi edellyttänyt luokkavoittoa

Lue lisää »