Volkkari-luokassa Erkki Eerola ongelmissa, Risto Laine ajoi voittoon
HRT-sarjaan osallistujia ovat myös VW Aircooled Rally Series -kilpailijat, kuten nimestä voi päätellä Volkkarit, jotka pääasiassa ovat ilmajäähdytteisiä Kuplia. Nekin ovat eräänlaisia historic-autoja. Tällä kertaa autokuntia oli 10, joista ensimmäistä kertaa tällä kaudella mukana Mr. Classic Motorshow Risto Laine sekä Typ-3-versiolla Tomi Marttelin. Miksikään luokkien ”täytemieheksi” ei Lainetta voi millään
Classic F -sarjan ”valtiaan viitta” on siirtynyt jo Juho Nurmiselle
HRT-sarjan yhteydessä on jo muutaman vuoden ajettu myös Classic F -sarjan mestaruudesta. Tarkoituksena oli sallia F-ryhmän autoja mukaan tietyin rajoituksin. Moottorissa saa olla enintään kaksi venttiiliä/sylinteri. Lisäsäiliöillä varustetut iskunvaimentimet eivät ole sallittuja eivätkä sequentiaali-vaihteistot. Suurimpana kohderyhmänä ovat siis 8-venttiiliset autot, kuten Asconat, Ladat ja Escortit. Classic F -luokkiin kelvollisten autojen
Stellberg-Toivonen kaikkien osakisojen jälkeen pistejohdossa – uskomatonta!
Historic Regularity Rally Trophyn – tutummin Tasanopeussarjan – luokka on jatkuvasti ollut osanottajamäärältään suurin. Näin oli XI Kyläseppärallissakin, mutta suunnilleen puolet oli tällä kertaa jäänyt lähtemättä Petäjävedelle osakilpailuun 6/7. Yhteensä 13 autokuntaa kuitenkin lähti paremmuuttaan selvittelemään. Kun yllättäen lähtijöiden listalle saatiin Datsun 100A:lla tavallisesti historic-rallin puolella ikäkategoriassa 1969 ajava tamperelainen
Risto Tiinuksen luokkavoitto Kyläseppärallissa ei suinkaan tullut helpolla
HRT-sarjamme tuoreimpien historic-autojen kategoriassa 1990 on koko vuoden ajan ollut tasaista. Vieläkin ennen viimeistä osakisaa Hartolassa peräti seitsemän kuljettajaa taistelee mitaleista. Jämsän Äijien Risto Tiinus on toki jo tässä vaiheessa tiukasti kiinni mestaruudessa, mutta HRCF:n Juha Selänne ampaisi vielä suoraan haastajana. Selänne nousee nimittäin tasapisteisiin Tiinuksen kanssa, mikäli he molemmat
Janne ja Harri Kanerva uusimassa ikäkategorian Historic 1981 mestaruuden
Harmillisesti tänä vuonna ikäkategoria Historic -> 1981 on ollut melko vähäväkinen osanottajamäärältään. Jotenkin kuitenkin toivoisi, ettei Janne Kanervan ylivoimaisuus vaikuttaisi muiden osallistumishalukkuuteen, vaan osanottajia löytyisi lisää. Kanerva on ainoa kuljettaja, joka on osallistunut kaikkiin osakilpailuihin, ja on tietenkin pistejohdossa. Maksimipisteiden keräämistä haittasi tänä vuonna se, että kahdessa osakisassa Kanerva oli
Mäntsälän Sami Vuorinen hallitsee jo toista vuotta ikäkategoriaa 1975
Eipä ole kahta sanaa siinä, kuka on vuoden 2024 ikäkategorian Historic -> 1975 kärkikuljettaja. Petäjäveden XI Kyläseppärallin jälkeen pistetaulukon kärjessä on Mäntsälän MK:n Sami Vuorinen Ford Escort RS 2000:llaan maksimipistein 70. Hartolasta ei voi enää tulla lisää pisteitä, joten Vuorinen on hallitsevana ikäkausimestarina uusimassa tittelinsä. Kartturina Vuorisen autossa ovat toimineet