
Ikäkategoriassa Historic -> 1975 oli alkamassa hyvä kisa, mutta…
Saarijärveläinen Sami Tuominen kartturinsa Tapani Heinäsen kanssa intoutuivat lähtemään HRT-sarjaan ”Ladalla” eli Vaz 2101 -autolla, kuten sen luokitustodistuksessa lukee. Eipä olla usein tällaista autoa HRT-sarjan luokissa nähty, joten hämmennystä ja uteliaisuutta pari ainakin autollaan herätti. Kuopiossa monet tämän kategorian ”kovat menijät” puuttuivat, mutta hyvin Tuominen paikkasi ”seiskavitosten” mainetta – niin

Jari Ohrankämmenen vauhti Wartburgilla ei ole minnekään kadonnut
Kategoriassa Historic -> 1969 oli viisi kuljettajaparia. Kuten todettua Kuopion osanottajamäärä nousi historicien osalta lopulta sentään 44 autokuntaan, kun toinen mokoma on yleensä HRT-kisoissa ajamassa, kun lasketaan kaikki HRT-sarjassa ajavat kategoriat. Luokassa 5 kisaava Wartburg-mies Jari Ohrankämmen on parina viime vuonna esiintynyt harvakseltaan, mutta iloksemme oli Kuopiossa mukana vakiokartturinsa Petri

Sami ja Minna Leino palasivat vuoden tauon jälkeen HRT-sarjan ykkösryhmään
HRT-sarja oli Kuopion Hotelli Iso-Valkeinen -rallissa ”pikakomennuksella” mukana, kun yllättäin – jo vuoden 2025 kalenterimme lukkoon lyömiseen jälkeen – tuli pyyntö tulla ajamaan savolaisille teille SM-sarjan kanssa. Vaihtoehtoinen tarjottiin kahdeksaa erikoiskoetta, mutta reitille SM-luokkien jälkeen tai neljä erikoiskoetta ja 40 kilometriä ensimmäisinä reitille. Jälkimmäinen vaihtoehto lopulta toteutui. Kuopion alueella, kuten

Rally Trophy -luokat ajaneet HRT-sarjan yhteydessä nyt kaksi vuotta
Historic Rally Trophy -sarjaan vuonna 2023 siirtyneessä Rally Trophy -sarjassa autot ovat nykyaikaisia. Luokkia on kaksi; tänä vuonna numeroltaan lk 30 on enintään 1600-kuutioisille Vakio1600 -autoille ja lk 31 F ja Pro F -viritysasteisille sekä enintään 1400-kuutioisille autoille. Lisäksi tälle vuodelle lisättiin ”yleisön pyynnöstä” luokat Senioreille. Näissä luokissa 1-ohjaajan pitää

Classic F:n uusi tulokas, Savonlinnan Tommi Huttunen heti voitokas
Vääksyn UA:n Juho Nurminen tuli Escortillan Classic F -sarjaan Kouvolasta eli osakilpailusta 3/7 lähtien. Sen jälkeen meno on ollut pelkkää voittoputkea. Neljä luokkavoittoa eikä Nurminen enää Hartolaan lähtenyt. Mestaruus oli jo ns. plakkarissa. Classic F -sarjan hallitseva mestarin HRF:n Anssi Laurellin ja kartturi Kari Vihmalaakson kausi 2024 alkoi kangerrellen. Alkukauden

Mika Alakoskela–Risto Salonpää päättivät kauden hienolla voitolla
Viime vuonna tasanopeusluokan mestaruus ratkaistiin lopulta lukemalla sääntöjä kohdasta Tasapistetilanne. Tuolloin Mika Alakoskela ja Reijo Rintala päätyivät tasatilanteeseen pistein 79. Lopulta ratkaisu asiaan löytyi: Reijo Rintala oli mestari. Alakoskela sijoittui 1-ohjaajien puolella kakkoseksi, mutt hänen kartturinsa Risto Salonpää nappasi mestaruuden 2-ohjaajana. Rintalalla kartturi vaihtui kesken kauden. Tänä vuonna ei ollut