
Sami ja Minna Leino ykkösryhmän pistejohtoon Avengerilla
Hämeenlinna Historic Rallyssa ykkösryhmän luokassa 2 Nummi-Pusulan THU-teamin Juha ja Ari Sarkimo Escort 1300 Sportilla ottivat komennon heti ensimmäisestä pätkästä lähtien. Ensimmäisellä pätkällä, joka oli jouduttu lyhentämään mittaan 4,91 km, ero toista ralliaan ajavan pariskunnan Sami ja Minna Leinon Sunbeam Avengeriin oli 3,2 sekuntia. Kakkosella oli mittaa hiukan enemmän, 7,8

BMW Ralli -sarjassa selkeä kärkikolmikko
BMW Ralli -sarja aloitti kauden 2023 Revontulirallissa Hankasalmella yhdeksän autokunnan voimin. Kilpailu oli alusta asti ”kolmen kauppa”, muilla ei asiaa voittotaisteluun oikeastaan ollut. Lapuan UA:n pari Timo Bäck–Janne Kettumäki otti heti ykköspätkästä lähtien tahtipuikon haltuunsa. Ykkösen vajaan 8-kilometrisellä pätkällä EPUA:n Lasse Hirvijärvi kartturinsa Kuortaneen UA:n Arto Ala-Kokkilan jäi 3,6 sekuntia.

Uusia nimiä luokkien 1–18 yleiskilpailulistalla
Haarajoella asuva ja Mäntsälän MK:a edustava 53-vuotias Sami Vuorinen otti Revontulirallissa Ford Escort RS 2000:lla ensimmäisen otteen luokkien 1–18 ykkösohjaajien mestaruustittelistä. Ennakkosuosikkina kisaan lähtenyt ja tuloslistan kärkipaikkaa aina kolmen erikoiskokeen ajan pitänyt Anjalan Janne Kanerva Volvo 242:lla kärsi tekniikkaongelmista seuraavallakin pätkällä, kunnes keskeytti viimeisellä auton perän rikkouduttua. Nelosella Vuorinen nousi

Markus Latvanen toivoo onnistumisia
Pohjanmaalainen, EPUA:a edustava Markus Latvanen ajoi viime vuonna ensimmäistä kautta Rally Trophya ja sitä ennen junioreiden SM-sarjaa. Mies kuitenkin pettymyksekseen menetti kummassakin sarjassa mestaruuden, toisessa tekniikan pettämisen vuoksi, toisessa ajovirheestä. Nyt Nissan Micralla ajava Latvanen toivoo epäonnen olevan taakse jäänyttä elämää, ja tavoitteena tänä vuonna on tietenkin mestaruus. ”Oli suomenmestaruus

Anssi Laurell Classic F -sarjalaisten nopein
Ensimmäistä kertaa Classic F -sarjaan osallistunut HRF:n Anssi Laurell teki vakuuttavaa työtä Ford Escort MK2:lla luokassa 30. Pohja-aika kaikille erikoiskokeille lupaa paljon tuleviinkin osakilpailuihin. Ei kuitenkaan kannattane tyytyä vielä tähän vauhtiin, sillä haastajia näyttää ilmaantuneen valtaamaan tätä sarjaa viime vuosina hallinneen Tommi Huhtalan ”valtaistuinta”. Voitosta joutuu kyllä jatkossakin ajamaan tosissaan.

Alakoski-Salonpää aloittivat voitokkaasti
Ei ole ennenkuulumatonta, että tasanopeussarjassa Historic Rally Trophy -sarjan talven osakilpailuissa on hieman vähemmän kilpailevia. Oma ”taiteenlajinsa” on ajaa siviilitalvirenkailla talviolosuhteissa yrittäen pitää annettua nopeutta niin mutkat kuin risteyksetkin. Se vasta vaatii kuljettajalta paljon! Revontuliralliin ilmoittautui kuitenkin 11 autokuntaa, mutta Tapani Kuparinen perui osanottonsa ennen rallia, joten lumisille erikoiskokeille lähti