Rally Trophy -luokat ajaneet HRT-sarjan yhteydessä nyt kaksi vuotta
Historic Rally Trophy -sarjaan vuonna 2023 siirtyneessä Rally Trophy -sarjassa autot ovat nykyaikaisia. Luokkia on kaksi; tänä vuonna numeroltaan lk 30 on enintään 1600-kuutioisille Vakio1600 -autoille ja lk 31 F ja Pro F -viritysasteisille sekä enintään 1400-kuutioisille autoille. Lisäksi tälle vuodelle lisättiin ”yleisön pyynnöstä” luokat Senioreille. Näissä luokissa 1-ohjaajan pitää
Classic F:n uusi tulokas, Savonlinnan Tommi Huttunen heti voitokas
Vääksyn UA:n Juho Nurminen tuli Escortillan Classic F -sarjaan Kouvolasta eli osakilpailusta 3/7 lähtien. Sen jälkeen meno on ollut pelkkää voittoputkea. Neljä luokkavoittoa eikä Nurminen enää Hartolaan lähtenyt. Mestaruus oli jo ns. plakkarissa. Classic F -sarjan hallitseva mestarin HRF:n Anssi Laurellin ja kartturi Kari Vihmalaakson kausi 2024 alkoi kangerrellen. Alkukauden
Mika Alakoskela–Risto Salonpää päättivät kauden hienolla voitolla
Viime vuonna tasanopeusluokan mestaruus ratkaistiin lopulta lukemalla sääntöjä kohdasta Tasapistetilanne. Tuolloin Mika Alakoskela ja Reijo Rintala päätyivät tasatilanteeseen pistein 79. Lopulta ratkaisu asiaan löytyi: Reijo Rintala oli mestari. Alakoskela sijoittui 1-ohjaajien puolella kakkoseksi, mutt hänen kartturinsa Risto Salonpää nappasi mestaruuden 2-ohjaajana. Rintalalla kartturi vaihtui kesken kauden. Tänä vuonna ei ollut
Kategoria 1990 on ollut yksi kolmesta suosituimmista osanottajamäärältään
Neljännen ikäkategorian, Historic -> 1990, luokat 15, 16, 17 ja 18 ovat tänä vuonna vetäneet mukavasti autoja HRT-sarjan osakisoihin. Eniten porukkaa veti mukaan helmikuussa ajettu Vilppulan Talviralli, yhteensä 11 autokuntaa. Koko kauden mittapuuna nuottisarjan luokat ja tasanopeusluokka ovat olleet osanottajamäärältään sarjan suurimmat. Kiinnostavaa oli myös, että ennen Hartolan päätöskisaa tässä
Ikäkategoriassa 1981 Asko Järvinen kohensi sarjasijoitustaan kakkoseksi
Ikäkategoriassa Historic -> 1981 Anjalan Janne ja Harri Kanerva Volvo 242:lla uusivat mestaruutensa. Aiemmat mestaruudet tulivat ikäkategoriassa 1975, mutta Volvo 142:lla siinä. Kun mestaruus oli varmistunut Petäjäveden osakisassa, Kanervat kävivät Hartolan päätöskisassa vielä vierailemassa 1975-kategoriassa. Maksimipisteisiin ei luonnollisesti ollut viidestä voitosta huolimatta mahdollisuuksia, kun Lahden kummassakin osakisassa luokassa 14 ei
Janne Kanerva voitokkaasti ”vierailevana tähtenä” ikäkategoriassa 1975
Yhteensä 21 kuljettajaa ajoi pisteille HRT-sarjan ikäkategoriassa 1975. Mäntsälän MK:n Sami Vuorinen keräsi maksimipisteensä 70 luokassa 11 yli 1600-kuutioiset jo ennen Jari-Pekka-rallia, joten Hartolassa ei miestä enää nähty. Vuorinen uusi näin ikäkausimestaruutensa. Kartturina toimi kevätkaudella Timo Peltonen ja sen jälkeen Sami Taskinen ja Jouni Leppälahti. Vuorinen oli tällä kaudella luokkien