
Ylivoimaisen Kari Haapalaisen takana käydään tasaista kisaa muista sijoituksista
Talvikaudella HRT-sarjan yhteydessä ajettu VW Aircooled Rally Series -sarjassa Hankasalmen Revontuliralli oli heidän ”testikisansa”. Paikalla oli vain Kari Haapalainen ja Esa Niittymäki. Varsinainen sarja alkoi helmikuun puolivälissä Hämeenlinnasta, jossa oli seitsemän autokuntaa mukana. Kuhmoisiin saatiin yksi lisää, ja odotusarvo on se, että kunhan kesäkelille päästään, nähdään autoja enemmänkin. Sehän on

Toni Parkkinen-Matti Hämäläinen voittajiksi, kun kisan kärkikaksikko suistui
Kaikkiaan 13 autokuntaa lähti ajamaan BMW Ralli -sarjan pisteistä Kuhmoisiin. Järjestävän seuran, Tullan UA, pari Petri Pousi–Janne Pietikäinen saattoi olla hienoinen ennakkosuosikki. Ja tämä veikkaus vaikutti toteutuvan, kun ykköspätkän tulos tuli. Jämsänkoskelainen, rallin yhteistyökumppanin Kuhmoisten Soran palveluksessa oleva Pousi tietenkin kärjessä. EPUA:n Lasse Hirvijärvi–Juha Heikkilän kanssa jäi 21,1 sekuntia, ja

Rally Trophyssa Roope Suomalainen–Nuutti Rasi Suzuki Swiftillä yllättivät vauhdillaan
Rally Trophy -sarja tuli tänä vuonna mukaan HRT-sarjan osakilpailuihin. Luokat 31 ja 32 on tarkoitettu kaksivetoisille Vakio 1600 -autoille sekä F- ja Pro F -ryhmän 1400-kuutioisille autoille. Rally Trophy -sarjassa kilpaillaan yhdestä mestaruudesta, mutta pisteet jaetaan luokittain. Seitsemästä osakisasta viisi lasketaan loppupisteisiin. Rally Trophy -sarjan pistejohdossa Kuhmoisiin lähti luokan 31

Alavuden Jari Valtaala-Pekka Perälän vauhti oli Classic F -sarjassa muille liikaa
Historic Rally Trophy -sarjassa ”ns. vanhan kansan F-ryhmän perusautot” kilpailevat Classic F -luokissa 28–30. Classic F -luokkaan kelvollisten autojen tulee olla luokiteltu ennen vuotta 1995. Moottorissa saa olla enintään kaksi venttiiliä/sylinteri. Lisäsäiliöillä varustetut iskunvaimentimet ja sekventiaalivaihteistot ovat kiellettyjä. Lisäksi autojen poljinasetelman tulee olla alkuperäisen tyyppinen eli lattiapolkimet on kielletty. Classic

Risto Tiinus kahden sekunnin erolla luokkavoittoon, ja maksimipistein johtoon
Luokkien 15–18 osanottajamäärässä on siinä mielessä tullut ”parannusta”, että vain luokassa 18 on yksi osanottaja eli pisteitä voittajalle annetaan vain yhdeksän. Erityisesti luokkaan 16 on kaivattu kanssakilpailijoita. Nyt niitä on saatu, ja ainakin Kuhmoisissa voittajan ero kakkoseen oli vain kaksi sekuntia. Luokassa 15 Orimattilan Antti Siikala ehti pari kisaa ajella

Keijo Hållfast Starletilla ja Janne Kanerva Volvolla kategorian 1981 pistejohdossa
HRT-sarjan luokkien 1–18 nopeimpiin lukeutuu aika moni kategorian Historic 1981 kuljettajista. Senhän jo kaikki tietävät, että Janne Kanerva Volvolla luokasta 14 on tätä jengiä. Samoin Juha Laaksonen luokasta 13 Golfilla – aina kun tässä luokassa kilpailee – sekä Heikki Valkonen (lk 14) ja Jyrki Putilakin (lk 14). Viime vuonna tähän