
Keijo Hållfast Starletilla ja Janne Kanerva Volvolla kategorian 1981 pistejohdossa
HRT-sarjan luokkien 1–18 nopeimpiin lukeutuu aika moni kategorian Historic 1981 kuljettajista. Senhän jo kaikki tietävät, että Janne Kanerva Volvolla luokasta 14 on tätä jengiä. Samoin Juha Laaksonen luokasta 13 Golfilla – aina kun tässä luokassa kilpailee – sekä Heikki Valkonen (lk 14) ja Jyrki Putilakin (lk 14). Viime vuonna tähän

Kyllä sitä pikkumoottorisella autollakin kerkiää, jos on oikea mies puikoissa
Luokissa 9–11 pystyttiin jo heti alkumetreistä lähtien nimeämään helposti voittava kuljettaja, mikäli pääsevät maaliin ongelmitta. Kaikki heistä lopulta ajoivat maaliin ylivoimaisina voittajina luokissaan. Kun vastusta ei omassa luokassa varsinaisesti ollut, mielenkiinto siirtyi näiden kuljettajien sijoituksiin luokkien 1–18 yleiskilpailussa. Tokihan oli tiedossa, että isompimoottoriset autot valtaavat kärkipaikat, mutta pystyykö ikäkategorian 1975

Nähdäänkö mestaruudesta tiukka taistelu Heinosen ja Leinosen kesken?
Luokkien 5–8 autot ovat kategoriaan Historic 1969 kuuluvia. Pitkään tätä kategoriaa mestaruustaisteluissa hallinnut Jari Ohrankämmen on vähentänyt kilpailemistaan, mutta hänen paikkansa näyttää nyt ottaneen Porvoon Seudun UA:n Timo Heinonen Fiat 850 Coupélla. Heinonen on sarjataulukon kärjessä; kolmesta kisasta luokkavoitto ja täydet pisteet. Vakuuttavasti Kuhmoisissa ajanut Lahden Sami Leinonen ”ilmoittautui” mukaan

Pitkänen on haikaillut kanssakilpailijoiden perään, ja nyt luokkavoitto maistui
Kuhmoisissa ykkösryhmässä luokkaa 2 hallitsi Jämsän Äijien pari Sami ja Minna Leino Sunbeam Avengerilla. Leinot ajoivat vasta kolmatta ralliaan. Luokkavoitto tuli jo Hankasalmella, mutta Hämeenlinnassa THU-teamin Juha Sarkimo yllätti voittaen. Nyt tilanne kääntyi taas Leinoille. ”Onneksi olkoon, oppipoika. Mutta viisi kisaa piti ensin ajaa maaliin ja vasta sitten ajaa täysillä”,

Jari Latvala suistui EK:n 2 maalin jälkeen, mutta ajoi nuottisarjan reiluun voittoon
Kuhmoisten Sora -rallin nuottisarjalaisten eli ennakkoon reittiin tutustuvien kisa oli täysin Jari ”Pappa” Latvasen ja kartturi Jarmo Mursulan näytöstä. Pohjat kaikille pätkille, vaikkakin Riihimäen Pasi Hapulahti onnistui viimeisellä olemaan noin viidellä sekunnilla nopeampi vajaan 18 kilometrin pätkällä. Maalissa tämän kaksikon ero oli puolitoista minuuttia. Latvalalla oli onni matkassa tällä kertaa,

Kuhmoisten Sora -rallissa oli melko yllätyksellinen tasanopeusluokan kilpailu
Heinolalaispari Jani Koivisto–Juhani Mäkelä Volkkarilla ”pilasi” pohjanmaalaisparin Mika Alakoskela–Risto Sillanpään ”täyden suoran”, kun olivat kakkoserikoiskokeella yhden sekunnin erolla parempia, kun kaikki muut erikoiskokeet kirjattiin Opel-parille. Alakoskelan autokunta on kuuden pisteen erolla johdossa kolmen osakisan jälkeen, kun Hämeenlinnan kolmannen sijan jälkeen tuli jo kauden toinen osakisavoitto. ”Mainitsin jo kartturillekin tiukoista paikoista.