
Markku Hakala omaksi yllätyksekseenkin ykkösryhmän pistetaulukon kärjessä
Lahdessa ajettiin HRT-sarjan kaksi osakilpailua: perjantaina neljäs ja lauantaina viides. Ykkösryhmäläisten pistetaulukon kärkikaksikko; Markku Hakala ja Kai Iivanainen, on osallistunut kauden kaikkiin osakilpailuihin. Kolmantena oleva Jarmo Siira jäi Kouvolasta toukokuussa pois, kun Imatralla F-ryhmän kisassa ajoi autonsa puuhun. Vaurioita auton lisäksi tuli myös mieheen, joten Kouvolan kisa oli jätettävä väliin.

Historic-luokkien lisäksi HRT-sarjassa kilpaillaan muistakin mestaruuspisteistä
HRT-sarjan yhteydessä historic- ja Classic F -luokkien lisäksi omista mestaruuspisteistään taistelevat VW Aircooled Rally Series -sarjan Kuplavolkkarit, BMW Ralli -sarjan kilpailijat sekä Rally Trophy -luokissa ”nuoremmat” sekä Seniorit. HRT-sarjan sisällä pisteitä kerätään myös Historic Seniorit -sarjassa, jossa HRT-luokassa kerätyt pisteet kirjataan ennakkoon pisteistä ajamaan ilmoittautuneille, 55 vuotta täyttäneille ykköskuljettajille. VW

Classic F -sarjassa osanottajien määrä tuplaantui talvikauden kisojen jälkeen
HRT-sarjan Classic F -luokissa ajatuksena on sallia F-ryhmän autot tietyin rajoituksin. Moottorissa saa olla enintään kaksi venttiiliä/sylinteri ja lisäsäiliöillä varustetut iskunvaimentimet eivät ole sallittuja ja amoin sequentiaali-vaihteistot ovat kiellettyjä. Suurimpana kohderyhmänä ovat siis 8-venttiiliset autot, kuten Asconat, Ladat ja Escortit. Classic F -luokkiin kelvollisten autojen tulee olla luokiteltu ennen vuotta

Juha Selänne ja Risto Tiinus jatkavat tasapistein kategorian 1990 kärjessä
Luokat 15–18 kuuluvat kategoriaan Historic ->1990. Autot on luokiteltu siis 1.1.982 ja 31.12.1990 välisenä aikana. Toistaiseksi nämä ovat ”uusimpia” autoja HRT-sarjassa. Kokeiluluonteisesti HRT-sarjassakin on ollut Youngtimer-luokka, johon kuuluu mm. A-ryhmän autoja vuosilta 1990–1996. Aiemmin keväällä uutisoitiin, että Jari-Matti Latvalakin aikoo ajaa FIA:n historicien EM-sarjan kokonaan ehkä jo ensi vuonna, jos

Kategoriassa Historic -> 1981: Ei mitään uutta, Kanervat jälleen ykkösiä
Harmillisesti kategoria Historic ->1981 on tänä vuonna kutistunut melko pieneksi. Pistetaulukossa on vain kolme autokuntaa tältä vuodelta. Kouvolan O.K. Auto Rallissa osanottajia luokassa 14 oli kaksi autokuntaa, kategorian luokissa 12 ja 13 ei yhtään. Luokassa 14 ”joutuu” ajamaan voitosta Janne ja Harri Kanervan kanssa, mutta muissa luokissa on sentään aiemmin

Hirvensalmen UA:n Esa Vahvaselkä on kolmen luokkavoiton jälkeen pistejohdossa
Historicien -> 1975 kategoriassa Kouvolan O.K. Auto Ralliin lähdettiin tilanteessa, jossa otavalainen, luokassa 10 ajava Esa Vahvaselkä oli Escortilla kahden pisteen erolla johdossa ennen tasapistein olevia Niko Allista (lk 9) ja Sami Vuorista (lk 11). Vahvaselkä sekä Allinen olivat voittaneet luokkansa jo kahdesti, mutta Allinen oli Mikkelin osakisassa luokkansa ainoa,