
Nuottisarjan ennakkosuosikit eivät pettäneet Laukaan Peurunkarallissa
Nuotista ajavia eli etukäteen reittiin tutustuvia autokuntia on ilahduttavasti tänä vuonna ollut HRT-sarjan kahdessa osakisassa. Kuopiossa lähtijöitä oli 13 ja Laukaaseen ilmoittautui 23, mutta Martti Virolainen harmitteli, ettei ollut ”piikkikengissä” käynyt postilaatikolla. Mies oli nimittäin kaatunut liukkaalla pinnalla eikä päässyt mukaan Peurunkaralliin. Lopulta 22 autokuntaa starttasi Kylpylähotelli Peurungan pihamaalla lähtökaaren

Classic F- ja Rally Trophy -sarjassa monta uutta haastajaa
HRT-osakilpailussa Laukaan Peurunkarallissa Classic F -sarjan voittaja Tero Savonen oli maalissa tyytyväinen mies. Voitto tuli 22,4 sekunnin erolla kakkoseksi ajaneeseen ja Kuopiossa voittaneeseen Nilsiän UA:n pariin Antti Väätäinen–Pasi Jestoi. Aiemmin Classic F -sarjaa hallinnut pari Anssi Laurell–Kari Vihmalaakso hävisi kakkossijan 5,2 sekunnilla. Sarjaan nyt palanneen parin suoritusta harmillisesti ”heikensi” hitaamman

Tasanopeusluokassa sijoitukset vaihtuivat tiuhaan kuin merkit hedelmäpelissä
Ilahduttavan monta tasanopeusluokan autokuntaa ilmoittautui mukaan HRRT-sarjan talven toiseen osakisaan, Peurunkaralliin Laukaassa. Kuopion avauskisassa tammikuun puolivälissä autoja oli 10, mikä on ollut melko tavallinen määrä, kun talvisissa olosuhteissa ajetaan. Nyt tuli siis puolet lisää. Siviililiikenteen talvipyörillä ajaminen ei näemmä sittenkään ”pelottanut” ja lopulta lauha kelikin toi lisää pitoa tien pintaan,

Ikäkategoriassa 1992 on käymisvaihe meneillään, Siikala pistejohdossa
Tälle vuodelle FIA:ssa tehtiin päätös, että ikäkategorian J1- ja J2-autoista jälkimmäiset saivat pari vuotta ”jatkoa” eli näiden autojen tulee olla valmistettuja ennen 31.12.1992. Uusien historic-passien tekeminen näille on vasta alkuvaiheissa, joten ehkäpä kesäkisoissa jo nähdään, tuleeko uusia autoja mukaan. Viime vuonna tämän ikäkategorian luokissa oli melko mukavasti autoja, mutta liekö

Melkoista taiteilemista oli Janne Kanervan ajaminen tällä kertaa Laukaassa
Kuopiossa kauden avauskisassa ikäkategorian 1981 kilpailijoita oli vain kaksi; Janne Kanerva luokassa 14 ja Esa Lindroos, joka oli 1990-kategoriasta vaihtanut ”pykälää vanhempaan” kalustoon ja on nyt ajanut Talbotilla luokassa 13. Laukaan Peurunkaralliin osanottajamäärä reilusti tuplaantui, kun luokkaan 12 ja 14 tuli muutama autokunta lisää. Pistetaulukossa kaksi pistettä ajavat tietysti ovat

Historicien 1975 kuljettajista viisi luokkien 1-18 yleiskisan seitsemän joukossa
Eipä ollut epäselvää, kuka on ikäkategorian Historic -> 1975 nopein pari. Kiuruveden UA:n Niko ja Marko Allinen Ford Escort 1300 GT:llä olivat Volvo-kaksikon; Kanerva ja Tannermäki, jälkeen selkeästi kilpailun tuloslistalla seuraavina. Eroa kärkikaksikkoon toki kertyi, mikä ei ole ihmekään, onhan Allisilla selkeästi pienempi moottori autossaan ja ikäkausikin on vanhempaa mallia.