
Uusia miehiä ja uutta kalustoa ilmaantui Suurajojen 1969-kategoriaan
Escort Twincamilla ajavat HRCF:n pari Markku Taipale–Raimo Hautalahti täydensivät pistesaalistaan vielä yhdellä luokkavoitolla. Mestaruus oli varma jo ennen Jyväskylän Suurajot -rallia, minkä jälkeen kausi ”kruunattiin” vielä luokan jokaisen pätkän pohja-ajalla. Pieni kauneusvirhe ikäkategorian tilastoihin kuitenkin jäi, kun päivän kahdella viimeisellä pätkällä luokan 6 Jesse Eteläniemi 1300-kuutioisella Escortilla oli Taipaletta nopeampi.

Ykkösryhmässä Könösten veljeksillä kova keskinäinen kisa loppumetreille asti
Jämsän Äijien pariskunta Sami ja Minna Leino lähtivät Jyväskylän Suurajoihin jo mestaruutensa varmistaneina. Kauden viimeinen kisa piti olla ”näytöstyyliin nautiskelua, mutta leikki loppui lyhyeen. Laajavuoren EK:lla 1 noin kolmen kilometrin erikoiskoe jäi kesken ulosajon vuoksi. Joku tiesi kertoa, että aurinko sokaisi kuljettajaa, mutta kuljettaja kertoi tilanteesta enemmän. ”Ehkä tää on

HRT-sarjan päätöskisassa Jyväskylässä riitti käänteitä
Jyväskylän Suurajot 2025 oli juuri niin värikäs kuin ennalta osattiin uumoillakin. Muutamissa kategorioissa mestarin nimi oli jo tiedossa, mutta sarjan viimeiseen osakisaan riitti vielä kisaamista ennen kuin kauden päätteeksi jaettavien mitaleiden saajat oli selvitetty. Nuottisarjalaisten mestaruuteen ajoi lopulta Riihimäen UA:n pari Pasi Hapulahti–Antti Nordström Volvolla. Ennen starttia pistejohdossa ollut Hapulahti

Rally Trophyssa riittää vielä mitalitaisteluja, Senioreissa mestari jo selvillä
HRT-sarjan yhteydessä on jo muutaman vuoden ajan ajettu myös uudemmille autoille tarkoitettua Rally Trophy -sarjaa kolmessa luokassa. Luokan 30 V1600-autot ovat nimensä mukaisesti 1600-kuutioisia vakioautoja ja luokassa 31 ajopeli ovat viritysasteeltaan ryhmiin F ja Pro F kuuluvia sekä enintään 1400-kuutioisia. Luokka 32 on tarkoitettu Senioreille, jossa ykköskuljettajan on oltava 55-vuotias

Antti Väätäinen ja Pasi Jestoi Classic F -sarjan mestareita
Hartolan Jari-Pekka-rallissa Classic F -sarjalaisia oli viisi liikkeellä. Luokassa 27 ja 28 ajoi vain yksi autokunta, isoimpaan luokkaan 29 ilmoittautui kolme autokuntaa. Vaan yksi oli poissa! Anssi Laurell ja Kari Vihmalaakso keskeyttivät Lahdessa ja sitä ennen Mäntsälässä. Laukaassa tuloksena oli kolmas sija, joten tänä vuonna tämä autokunta ei mitaleille pääse

Tasanopeusluokan pistetaulukon kärkiviisikkoon vain pieniä muutoksia
Onpa tasaista! Pistetaulukossa samat miehet kärkijoukoissa kisasta toiseen. Ilahduttavasti sentään eri osakisojen ek-suorituksissa on nähty väläytyksiä muidenkin osaamisesta. Vielä kuitenkaan ei kärkiviisikkoon viiden kisan jälkeen ole tullut juurikaan muutoksia. Sen sijaan kympin joukossa on käynyt useampikin pari ”vierailemassa”, kuten Toni Sinkkonen–Pekka Niemi Datsunilla, Ari-Pekka Jääskeläinen Risto Valkonen Celicalla, Jani Koivisto–Juhani