
Pasi Hapulahti taipui niukasti Janne Kanervalle Jari-Pekka-rallissa
Riihimäkeläispari Pasi Hapulahti ja Antti Nordström Volvo 242:lla ei 2,8 sekunnin tappiostaan suinkaan ollut pahoillaan Hartolassa ajetun HR-sarjan osakisan 5/6, Jari-Pekka-rallin, maalissa. Vasta hiljan historicien EM-sarjan osakilpailusta Kreikasta palannut Hapulahti voitti nuottisarjan ja luokkansa. Tätä edesauttoi, kun nelivetoisella Mazda 323 GTX:llään huoltotauolla kolmen pätkän jälkeen keskeyttänyt Mäntsälän MK:n pari Kim

Rally Trophy -sarjan kisat ovat hyvä tilaisuus aloitella autourheilu-uraa
Nykyaikaisilla autoilla ajettava Rally Trophy -sarja on nyt parin vuoden ajan ollut liitettynä Historic Rally Trophy -sarjaan. Luokka 30 on Vakio 1600 -autoille, eli moottorit ovat vakioita ja suuruudeltaan 1600-kuutioisia. Luokan 31 autojen viritysasteeksi mainitaan F ja Pro F. Moottorin kuutiotilavuus on enintään 1400. ”Yleisön pyynnöstä” sarjaan lisättiin vielä luokka

Classic F:n neljästä autokunnasta kolme keskeytti, Kukkonen-Salo voittivat
HRT-sarjan yhteydessä kilpaillaan myös vanhoilla F-ryhmän autoilla. Heille lasketaan omat pisteet kauden aikana ja kauden päätteeksi palkitaan parhaat Palkintogaalassa. Lahden osakisaan starttasi neljä autokuntaa. Anssi Laurell–Kari Vihmalaakso sekä Antti Väätäinen–Pasi Jestoi oletettiin olevan he, jotka kisavoitosta vahvimmin taistelevat. Pistetaulukossa Nilsiän UA:n Väätäinen oli ennen Lahtea sievoisessa johdossa 37 pisteellä, kun

VW-luokassa todella kova kaksintaistelu voitosta, Laurilan autokunta voitti
HRT-kisoissa on mukana myös VW Aircooled Rally Series -luokka, jossa ajetaan omista mestaruuspisteistään luokan omien sääntöjen mukaisesti ja myös muissa kuin HRT-osakilpailuissa. Pääosin autot ovat historic-autoja, jotka voisivat ajaa myös HRT-sarjan autolleen sopivassa luokassa. VW-porukka aloitti kauden tammikuussa Arctic Lapland Rallyssa eli tutummin Tunturirallissa, joka on kova selviytymistaistelu mille tahansa

Pekka Stellberg-Pertti Toivonen jatkavat tasanopeusluokan pistekärjessä
Jälleen Historic Regularity Rally Trophy (HRRT) -sarjan luokka oli kilpailun suurin, kun Lahdessa 1-päiväisen HRT-sarjan yhteydessä jatkettiin tasanopeussarjan mestaruuden ja muiden mitalien jahtaamista. Yhteensä 21 autokuntaa ilmoittautui, mutta yksi joutui perumaan osanottonsa. Reitille lähti näin 20 kilpailijaparia. Lopen Pekka Stellberg jatkaa pistejohdossa Lahden jälkeen. Pieni ”kauneusvirhe” Stellberg pisteissä on Kuopion

EM-puolen suomalaiset yhdistetään pistelaskennassa HRT-luokkiin
Lahdessa nuottiluokkalaisia oli kahdenlaisia: toiset ajoivat EM-kisan puolella kaikki 12 erikoiskoetta ja 1-päiväisen HRT-osakisaan osallistuvat jälkimmäisenä päivänä kuusi erikoiskoetta. HRT-sarjan pistelaskentaan EM-puolella ajavien suorituksesta noteerattiin vain lauantaina erikoiskokeiden 7–12 tulos. Kaikki tulokset yhdistettiin, jolloin saatiin kaikki nuotista ajavat suomalaiset paremmuusjärjestykseen ja HRT-pisteet jaettua. Jottei vain Lahden EM-kisaan osallistuvat ”sekoittaisi” pahasti