Historic Rally Trophy -sarjan menestyjät osasivat myös juhlia palkintojaan

Published by HRCF Tiedottaja on

Ykkösryhmän viisi parasta kuljettajaa ja viisi parasta kartturia olivat kaikki riemukkaina paikalla. Kuva: Marko Kyöstilä

Uudessa juhlapaikassamme, Hotelli Tallukassa Vääksyssä, oli hieman tiiviimpi tunnelma palkintoja jakaessamme kuin aiemmin. Alkukangertelumme jälkeen kaikki kuitenkin lähti sujumaan. Mitäpä pienistä, lähes kaikki palkinnot löysivät omistajansa. Muutama pytty jäi pöydälle, kun vastaanottaja ei ollut paikalla. Joillain oli kalenteriin osunut muuta menoa samaan aikaan, ja olipa joku armeijan harmaissa ”loppusodankin” vuoksi varattuna. Palkintojen lisäksi arvoimme Hotelli Tallukan lahjoittamat kaksi lahjakorttia; 2 yötä hotellissa + tanssipaketti ja 1 yö hotellissa + tanssipaketti sekä vielä upean Päijänne-kirjan. Ensimmäinen hotellilahjakortti, joka arvottiin kilpailijapalautteen lähettäneiden kesken, meni Jari Männistölle, ja toinen paikalla olleiden kesken arvottuna Kirsi Nykäselle. Päijänne-kirja lähti Anjalaan Janne Kanervan matkassa. Ilta jatkui pitkälle pikkutunneille asti yläkerran tanssien ja alakerran karaoken merkeissä.

Ykkösryhmän mestareita Kai ja Päivi Iivanainen

Luokissa 1–4 ajavan ykkösryhmän palkittavat olivat ”täysimääräisesti” kaikki paikalla. Ja ylivoimaisesti eniten palkinnoistaan riemuitsevina – tunnelma oli todellakin huipussaan. Hienoa! Oikealla reunalla taaimmaisesta aloittaen: kuljettajien ykkönen Kai Iivanainen, kakkonen Markku Hakala, kolmas Jarmo Siira, neljäs Markku Kulmala sekä viidenneksi sijoittunut Raimo Lindén. Kartturit samoin vasemmalla: taaimpana Päivi Iivanainen (1.), Jari Männistö (2.), Kati Pereläinen (3:s), Toni Repo (4:s) sekä Mika Rantala (5:s).

Antti Heinänen – Tiia Mäenpää ikäkategorian 1969 voittajat
Iloisia palkinnon vastaanottajia nähtiin myös ikäkategoriassa 1969, jonka kaikki palkittavat olivat paikalla. Kuljettajien rivi vasemmalla: lähimpänä seinää kategoriamestari Antti Heinänen, Sami Leinonen (2.), Markku Hietamäki (3:s), Bertil Lindholm (4:s) sekä Markku Taipale (5:s). Kartturivat vasemmassa rivissä: taustalla mestari Tiia Mäenpää, Timo Lehtinen (2.), Mikko Korhonen, Pentti Ritari ja Petri Helmikkala, joka muutaman kisan pisteet Jari Ohrankämmenen vieressä oikeuttivat viidenteen sijaan. Taipaleella kartturi välillä vaihtui.

Sami Vuorinen voitti ikäkategorian 1975

Pientä sekaannusta tuli, kun seinälle heijastetussa diassa oli karttureiden puolella virhe. Palkinnot saatiin kuitenkin jaettua oikeille henkilöille. Kategoriamestari Sami Vuorinen parinsa, neljänneksi karttureiden puolella sijoittuneen Timo Peltosen kanssa eivät päässeet paikalle.

Kuljettajat oikealla: Niko Allinen (2.), Pasi Männistö (3:s) ja Esa Laine (4:s). Viidenneksi sijoittunut Esa Vahvaselkä ei ollut paikalla. Karttureiden ykkönen on Marko Allinen, Joonas Männistö oli toinen ja Antti Härkönen kolmas. Sami Taskinen (5:s) ei ollut paikalla.

Kaikki ikäkategoriassa 1981 kilpailleet ajoivat pisteille

Pisteille ajoi kauden aikana viisi autokuntaa, joista palkintoja saapuivat noutamaan kolme. Kategorian voittivat Janne ja Harri Kanerva (lähimpinä seinää), toiseksi sijoittuivat Asko Järvinen–Juha-Pekka Aarto ja viidenneksi, vain yhden kisan ajaneena Sami Tannermäki–Markku Kantanen.

Kategorian kolmanneksi sijoittunut pari Heikki ja Emppu Valkonen sekä neljänneksi sijoittunut pari Pasi ja Jari Honkalatva eivät olleet paikalla.

Ikäkategoriassa 1990 tiukka kisa loppumetreille asti

Tasapisteisiin päätyneistä; Risto Tiinus ja Juha Selänne, ykköspalkinnon pokkasi Risto Tiinus ja Selänne oli toinen. Antti Siikala (3:s) ja Keijo Hållfast (4:s) saivat omansa, viidenneksi sijoittunut Juha Mäkitalo ei ollut paikalla. Karttureiden puolella Tiinuksen kartturi Jari Huhtinen mestarina lähimpänä seinää. Jouko Huilla (2.) ja Anja Lindroos (4:s) sekä Selänteen kartturin Markku Haaralan (5:s) pytyn nouti ”tuuraaja” Markku Nyman. Jari Karhunen (3:s) ei ollut paikalla.

 

Anttti Leponiemi – Jenna Palohalme nuottisarjalaisten mestareita

Voittajapari; Antti Leponiemi ja Jenna Palohalme (lähimpänä seinää). Myös tähän diaan oli livahtanut ”painovirhepaholai-nen”, kun karttureiden kakkoseksi sijoittuneen Antti Nordströmin nimi puuttui listalta. Pasi Hapulahti (2.) nappasi Antin pytyn mukaansa. Jari Oksanen sijoittui viidenneksi. Petri Fonsell (3:s) sekä Martti Virolainen (5:s) eivät olleet paikalla. Karttureiden puolella Jennan vieressä on Jari Kauppi (5:s). Jani Kovanen (3:s) ja Jukkis Kesseli (4:s) eivät olleet paikalla.

Juho Nurminen – Sami Rautiainen hallitsivat Classic F -sarjaa

Kolmesta palkitusta parista vain karttureiden kakkoseksi sijoittunut Sara Kortelainen puuttuu kuvasta. Sarjan voittaja Juho Nurminen (oikealla lähimpänä seinää), vierellään Jari Perttu (2.) ja Anssi Laurell (3:s). Sami Rautinen karttureiden mestarina vasemmalla sekä Kari Vihmalaakso (3:s)

Tutut menestyjät Historic Seniorit -sarjan kärjessä

Ilmoittamalla sihteerin sähköpostin (sihteeri(at)hrcf.fi) kautta, että on 55-vuotias tai että täyttää ko. vuonna 55 vuotta, pääsee mukaan Historic Seniorit -sarjaan. Siinä pisteitä kilpailijoille kertyy HRT-sarjan osakilpailujen luokkasijoitusten mukaisesti. Vuonna 2024 kärkikolmikko oli Risto Tiinus, Esa Lindroos ja Keijo Hållfast. Tiinus ja Lindroos ovat jo ensi vuoden sarjaan ilmoittautuneet, samoin Juha Selänne ikäkategoriasta 1990. Ilmoittautumisia voi siis nyt jo laittaa tulemaana.

Historic Rallisprint -sarjassa Toni Kemppainen ylivoimainen

Erona tämänvuotiseen Historic Rallisprint -sarjan kärkikolmikon kuvaa on erityisesti siinä, että kaikki kolme ovat ns. ”uusia tuttavuuksia”. Niin, ja ettei Matti J. Tarvainen ole tässä porukassa. Tänä vuonna pisteille ajaneita oli 24 kuljettajaa, mikä lienee rallisprint-sarjamme ennätys. Eiköhän pistetä ensi vuonna vieläkin paremmaksi? Mestari on Toni Kemppainen, keskellä sarjakakkonen Pekka Vitikainen ja Kari Kajula (oik.) oli sarjan kolmas.

 

Historic Regularity Rally Trophy -sarja (tasanopeus) oli ttodella mielenkiintoinen

Kausi 2024 oli myös äärimmäisen tiukka. Voiton vei loppujen lopuksi pari Pekka Stellberg–Pertti Toivonen, joka johti sarjaa alusta loppuun asti, mutta piste-ero oli pienin mahdollinen – vain yksi piste! Voittaja Stellberg, Reijo Rintala (2.), Mika Alakoskela (3:s) ja Eero Juutilainen (4:s) kuvassa oikealla. Eugen Damstedt (5:s) ei ollut paikalla. Vasemmalla puolella kartturit: Pertti Toivonen (1.), Jari Kulmala (2.) sekä Risto Salonpää (3:s). Kuvasta puuttuvat Eetu Juutilainen (4:s) sekä Ritva Damstedt (5:s), jotka eivät olleet paikalla.

Rally Trophy & Rally Trophy Seniorit

Rally Trophy -sarjan kolmesta palkittavasta parista vain kolmanneksi sijoittuneet Vilma Kivenne ja kartturinsa Leevi Jaakonsaari  (kuvassa etualalla) olivat paikalla. Voittajapari Jani Viher-Vehmas-Eemil Pitkänen eivät olleet paikalla. Kakkoseksi sijoittunut pari joutui jäämään pois kuljettaja Samuli Mynttisen jouduttua armeijan ”loppusotaan” ja olivat siis estyneitä.

Senioreiden mestari kuljettajien puolella oli jännittävän kauden jälkeen Jarmo ”Pappa” Mustonen. Kovan kanssakilpailijan Petri Liikasen kartturi Jari Kettunen nappasi karttureiden mestaruuspytyn. Mustosella oli kauden aikana useampi kartturi, joten pisteet hajaantuivat.

VW AIRCOOLED RALLY SERIES

HRT-sarjan yhteydessä Volkkari-porukka on ajanut oman sarjansa pisteistä jo useana vuonna. Nyt ensimmäistä kertaa saatiin heidätkin kanssamme juhlimaan. Oikealla puolella kuljettajat ja vasemmalla kartanlukijat, keskellä näkyvät sarjan yhteistyökumppanit.

Sarjan voittaja 2024 on Erkki Eerola, muut rivissä Miika Leino (2.), Joona Ikävalko (3:s) ja Esa Niittymäki (4:s). Viidenneksi sijoittunut Juhani Jyränkö ei ollut paikalla. Karttureiden rivistössä vasemmalta Jere Salo (3:s), Catarina Sivén (2.) ja voittajana Mikko Kittelä. Paikalla ei ollut Antti Lampila (4:s) eikä Marko Oksanen (5:).

BMW RALLI -SARJA

Bemari-porukka on ottanut sarjansa osakilpailuiksi myös muutaman HRT-osakisan. Vääksyssä BMW-porukka palkitsi pistetaulukon kolme parasta yleiskilpailussaan: kuljettajat Ville Mäntynen (1.), Sami Laurila (2.) ja Timo Saarinen (3:s). Karttureista paikalla oli vain Kasperi Turma, joka valitettavasti jää palkintopytyn taakse kuljettajansa Ville Mäntysen oikealla puolella. Erikoispalkinto: MRF-vuosipalkinto annetaan ”kovimmalle yrittäjälle”. Tänä vuonna palkinnon sai tällä kriteerille sarjan ylivoimainen voittaja, Ville Mäntynen.

-kk